refashion : XXL --> little pyjama

Salam and Hallo
i beli baju mcm kat atas ni ngan rega 10€ dari 19€... n i beli size XXL.... i amek kaler maroon...
suar dia... i alter jadi pyjama utk encik suami...n plan mula² nak alter baju jgk.. tp dah size baju tu XXL... leher dia punya la luas... buleh masuk leher i ngan leher encik suami together²...
so... rezeki encik suami..dpt suar jer...
baju jadik rezeki cik mek missLR... hehhee...
baju ngan suar missLR i buat dari badan baju saja...
ada lebih lg kain kat bahagian dua² tangan baju tu.... tu untung beli baju size besar... hehehheh....
utk missLR pon i buat baju tidor gak...
di mulakan ngan peace!
suar i buat dari bhgn perut baju... nmpk tak line putih+biru tu... itu ekceli tulang tepi baju.. i cover ngan zig zag double needle... tak perasan kan..? kan? kan?
i terbuat leher besar.. agak yekci.... tp baju tu nmpk sgt comfortable...
kalau ikut design asal... butang kat blkg... tp sbb i nak letak jgk corak suar kotak² tu... i letak butang kat depan... tp sbb leher besar... tak yah bukak butang pon buleh pakai baju tu... huhahhahaa...
can u see how happy she is...?
poket tu i buat dari kain kat blkg leher baju... (*sila refer pada gmbr baju plg atas)
cukup² nak buat poket dia... :)
bahagian depan-bawah baju... i buat renda... baru blaja skill baru...


last but not least....
posing gaya hana tajima...
:D

Comments

x-o-x-o said…
hehhe iyahhh punya posinggg trus terangkat (up) baju n sluar mama jahit..nmpk cntik bila model cantik yg pakai..btui kn...hahaha gerammmm byk2 kt dia tu..
:cahya schatz: said…
:) dia sgt suka baju tu.. kan dah lama tak buat baju kat dia...
kak pat said…
gmbar last plg best. :D

skill renda kat bwah baju? camne tu?
nampak cantek, berombak2..tp cam xde tmbah renda pon. ajar plizzz..
:cahya schatz: said…
hahahhaa.... melekat gak nick kak pat.. :P

kalau akak yg buat...that means, skill tu senang...
sama mcm masak... yg senang² je akak nak blaja... huahhaha....
ida ahmad said…
ko dah terror gila ni buat baju..jangan lupa buat tutorial la sama. tunggu la sethun 2 lagi, aku belaja.. dah berabuk lama mesin jahit i. ahahaa!!
:cahya schatz: said…
ida : tak tahap teror poonn.. dok kena jahit tetas lg.. insya Allah... bila ada ramai permintaan, aku buat la tutorial... (gaya riak sket..)

Popular posts from this blog

saya terima seadanya..

2018

Mee udon sup