Basikal = Fahrrad

Salam and Hallo

ni cerita 1st April haritu....
entry lepas kan i ada cerita yg i n encik suami ada nak belikan missLR basikal tp tak jadik... encik suami dah tercakap kat missLR... maka hari² la missLR tanya bila papa nak ambek basikal dia... si bapak yg berhati mulia tidak sanggup lagi menjawab persoalan anaknya itu... maka,  terus menengok ke dalam ebay... dan terus meng'bid'...
part kelakarnya, harga dah terlebih budget... tp sebab 'saja' nak naikkan harga.... last² encik suami menang bid... hahhahahhahahaaaaaaaaaaa.....


fine.bukan duit i...


so. bila dah beli... missLR pon mula la mengira brapa hari lg dia kena tido sebelum basikal smp...
Happy face!
bila kotak basikal tu sampai... missLR jadik tak tentu arah.... melompat.. gelak sorang².. berguling bagai...
terus suruh i bukak kotak.... dia dah siap² ambek helmet daaahhh....
oooo yessss..... brand PUKY....
mahai gila kot basikal brand ni..... mcm basikal missLR ni, rega betoi €2++.... encik suami beli 40% less dari rega betoi... basikal 2nd hand... tp elok sgt² lg... tak dak calar apa pon..
TAPI kalau i, mmg tak beli dah la.... ingat tak dulu 1st basikal missLR...? 18€ ja pooon.... itu i beli.... (dasaarr kedekuuttt)
skg basikal 18€ tu dah jd bangkai bernyawa kat store... sapa ntah sesuka hati nak jadi pomen... slumber dia bedah basikal missLR tu... cis.
mmg tyre basikal tu rosak tp takyah la sesuka hati repair barang org....haaiisshh...
tiap kali i nampak basikal tu... tiap kali tu la i marah....
so. ni basikal baru missLR.... sbb hat lama dah kena rongkah.... n sebab hat ni mahai dari basikal lama... maka, papa belikan kunci yg gagah perkasa!
missLR frust sbb i tak leh nak pasang tyre basikal tu.. cepat² dia call papa soh blk tulong pasang tyre... canteeekk ja dia susun ayat kat pak dia... si bapak pon terus la tutup komputer n balik rumah...
huh. kalau mama ngendeng pon tak pernah papa terus tutup komputer tau...
tak adil.
petang tu jugak.... kami beriadah bersama basikal masing²....
papa jalan. :)

Comments

DrCat said…
tetiba teringat...janji dgn e-ein nak beli beskal lum tertunai...huhuhu..insya Allah tggu hujung bulan ni heehehe..

wah best lah pusing2 dgn beskal :) LR & mummy
zuliana mohd said…
sooo...cute ms LR yer.. seronot dye dapat beskal..

wah cak, boleh kurus naik beskal petang2..
:cahya schatz: said…
DrCat : haaa.... cepat belikan e-ein beskal... :)
kat sini mmg culture depa naik basikal... so facilities utk org berbasikal byk... syoq!

pokke : tengkiu... sama cute ngan mak dia la... hihihii...
weeyyy.. aku mmg dari dulu kurus...
:cahya schatz: said…
DrCat : haaa.... cepat belikan e-ein beskal... :)
kat sini mmg culture depa naik basikal... so facilities utk org berbasikal byk... syoq!

pokke : tengkiu... sama cute ngan mak dia la... hihihii...
weeyyy.. aku mmg dari dulu kurus...

Popular posts from this blog

Mee udon sup

review : katil baby

Giveaway 14/003