Aptb (cerita pasal visa)

Salam and Hallo

Harini ada termin utk buat visa..
Sungguh tak sangka i akan membodohkan diri sendiri secara terang2an....

Kelmarin dulu, i tak cukup tido... N budget nak cover tido masa missLR pi sekolah... Tp sebab encik suami pon dah lambat pi kerja.. Maka i tak hantar missLR sekolah.. Bila dia stay kat rumah, maka automatik niat i nak bersantai2 musnah...

Smlm, buat laundry - membasuh 2 bakul baju siap dengan lipat cun2... Malam, tak leh tido lena even rasa ngantuk sgt... Kul 3 jaga... Kul 4 jaga... Kul 5 jaga...
Pg td, ingat nak angkat ja missLR masuk keta... Tup2 dia jaga n cergas...

Bila smp tempat buat visa... Semua berjalan lancar... Borang dah isi... Segala benda yg perlu encik suami dah kumpul...
Mcm biasa, time tu la missLR nak tanya macam2...
Pegawai tu ok ja.. Cakap pon slow n steady... Tak dak la smp i tak paham... Tp ntah kenapa i nervous...
Sign sendiri pon jadi salah...
I siap compare sign dlm passport sbb i rasa i sign salah... Huh..

Pastu encik suami sembang2 ngan pegawai tu... I dok jawab soalan missLR..
Mula2 mcm i paham apa yg depa sembang.. Pastu mcm lost.. Pegawai tu bg kertas n suruh i tulis something n sembang balk ngan encik suami...
I ambek kertas tu then sign...
Skali encik suami kata... Dia suruh tulis... Bukan sign...
Gosh!
Pegawai tu kata takpa... Tulis kat tepi...
Encik suami suruh tulis satu word smbl dok kata i kena masuk sekolah balik...
Then dua2 org eja utk i... Eja plak dlm jermen... Confius i... I betul2 blur... Tulis pon salah...

Sungguh terasa bodoh...
Siap encik suami kata nnt depa siasat sekolah mana i blaja sbb lulus exam tp tak paham org cakap..
Huh... Mmg la ada kes mcm tu.. Tp org tu nak mintak kerja... N nak apply utk visa PR...
Cakap basic pon tak lepas...
I tak dak la teruk tahap tu....


On the way balik... MissLR kembali menceriakan suasana....


I : liya, smlm birthday nabi muhammad...
Papa : nabi muhammad tu sapa?
MissLR : taktau..
I : haih... Nabi muhammad kan nabi kita...
MissLR : ha ah.. Betul...
I : nabi muhammad yg ajar kita apa yg Allah suruh...
MissLR : haah... Dia ajar suruh makan limau pastu makan nasik...
Dia ajar bagi jadi org baik.. 
Tak takut spider...



Shomel... :)




...

Comments

Popular posts from this blog

Mee udon sup

Giveaway 14/003

nasi arab - pes yemeni mendhi PROMO