Spiral potato / Tornado potato

Salam and Hallo

Sumber :
alkisahnya i pernah ternampak org jual potato pusing² ni kat pasar malam.... tp tak pernah beli or rasa...

Mukadimah :
alkisahnya.... i jalan² nak beli barang dapur, then ternampak bendalah pemotong ni kat celah timbunan rettich (carrot putih kot dlm melayu)
ting!
terus idea nak buat spiral potato menusuk masuk otak... n ke'ting' jgk duit gue terus kuar dari purse melompat² masuk kat cashier... 0_o


Bahan² :
  • pemotong spiral (skewer) / pisau tajam
  • kentang - ikut suka nak buang kulit or not
  • lidi satay
  • salt n pepper
  • minyak utk deep fry

Cara² :

  1. basuh kentang bersih² kalau tak nak buang kulit...
  2. then cucuk kentang kat skewer then pusing² ja la..
  3. then goreng
  4. pastu tabur salt n pepper skit

blh cekidaut resepi n cara² potong kentang ngan pisau kat sini...

Nota kaki :
kalau malas nak cucuk kat lidi.. buleh ja goreng dia berpintal mcm kat atas nih...
missLR suka sangat sbb crispy... berebut gak la makan ngan dia... :D

 tenung²kan dan selamat memasak...

Comments

sitiezahim said…
saya penah buat dulu masa baru lepas beli benda alah tu. skarang benda tu duduk terperosok dlm almari hahahhaa :P
:cahya schatz: said…
kak farid : ada barang... jadik ler.. kalau tak dak barang... i tengok sajerr... :)

kak hajar : awat tak buat dah...? anak² tak layan eh...?

Popular posts from this blog

Mee udon sup

review : katil baby

Giveaway 14/003