gigi dan makan...

Salam and Hallo

ritu gigi missLR maintain jer 6batang... pastu tak naik2 dah...
br² ni i perasan.. ada lg 6 batang nak naik serentak..
4 atas... 2 bawah...
tu pon i dah rasa kesian.. dia tak merengek or demam.. maintain aktif mcm biasa..
skg ni hobi dia usung feather duster... tak tau la utk kemas or sepah.. tp semedang ngan benatang tuh... heret ja pi mana2...

dlm seminggu ni pulak.. i perasan dia cracky skit time nak tido or bgn tido..
slalunya, bgn tido sengih... nak tido sengih... tgh berak pon sengih..
masa dia tgh nganga dok mengamuk.. i nampak ada gigi geraham dah tumbuh!
atas ngan bawah pulak tu...
patut la... bayangkan 8 batang gigi naik serentak..
skg ni dia suka masukkan jari dia dlm mulut.. sakit kot eyh...?
air liur pon dok meleleh jer...

pastu smlm, i main2 jadik dentist ngan dia... suruh tunjuk gigi, dia nganga... tgk gusi lg sebelah dah pecah.. nak naik lg 1 geraham.. belah atas, dah putih².. tunggu masa nak pecah gusi...
adooii la anak.. semoga kuat menghadapi ujian hidup ye nak yer..
huhuu...

so!
sebab dia dah ada byk gigi skg... makan pon mesti dah macam org besaq...
takat drumstick ayam tuh... mmg smp ke lutut ayam dia kunyah..
n makan pon nak suap sendirik skg ni...
time ni i buat sup fishball.. fishball tu spesis kecik2... missLR makan skali ngap jer.. kalau uol perasan, mangkuk dia tu ada mcm straw.. mmg buleh isap sup kok situ pon... missLR makan2 sket.. then isap sup.. pastu mintak i tambah sup lg... :)
dah agak lambat sgt suap ngan sudu... missLR makan ngan tangan...
time nih.. jgn kata atas meja... atas peha.. atas kerusi.. bawah kerusi pon ada nasik...
gigit kang!

Comments

Anonymous said…
mashaAllah.she's perfect!
x-o-x-o said…
sedapnya dia mkn... hehe.. jom gigit dia sama2 nk.. gerammmmmmmmmmmm
:cahya schatz: said…
anonymous : thank you..
could u please leave your name n your link too.. :)

ammi : sedap sangattt....
makshaq said…
wani: sila jangan percaya ilusi gambar.. fishball tu tak la sedap sangat sebenarnya.. tu pasal abih kiri kanan tangan dimainnya *mode dengki*
:cahya schatz: said…
makshaq aneem : pasaipa lately dok mode dengki saja..?
makshaq ghindu kat iyah ka..? sorry la everytime nak sembang ngan makshaq, iyah TERbusy...

Popular posts from this blog

Mee udon sup

Giveaway 14/003

nasi arab - pes yemeni mendhi PROMO