lumrah alam...kalau dah tak der...br dihargai...

Salam dan Hallo...

lumrah alam ker...?
tak patut jadi lumrah..sbb sifat sebegitu bukanlah sifat yg terpuji...
tp itulah hakikatnyer...
dan dah terkena di batang idung i yg dah sedia kala penyek ini...

lately datang mood nak menyegarkan ikatan perkahwinan...
so...i pakai cincin kawen kat rumah...
cincin tunang tak dapek la nak pakai...ada deymen sebijik tuh...
kang calar balar bontot liya time i nak cuci taik dia kang...

cincin kawen mmg i pilih yg flat...tanpa ada deymen or hiasan2 yg timbul..
sekali tgk..dah macam cincin belah rotan pon ada...

rabu lepas..nak bawak liya kuar pi pekan...
cari2 cincin tak jumpa...
tgk kat tempat2 yg slalu i letak..tak der jugak...
demm....
tak buleh ingat kat mana i letak..
lek lu... i bawak jugak liya kuar....

malam tu dah merengek2 kat encik suami mintak dia tlg carikkan...
mlm tu...esoknyer...esoknyer lg skali...n esoknyer lg...
i carik2 tak jumpa jugak...
perasaan i kuat menyatakan jatuh bawak katil..
sbb everytime nak salin lampin liya.. i akan bukak cincin...
hari sabtu...encik suami siap tlg angkat tilam.. tak der..
i cari2 kat dapur....tak der..
cari kat meja encik suami...tak der...
huh...
dimanakah....??

n harini.... setelah seminggu...
i nekad nak angkat tilam n pelapik katil...




nak tau kat mana i jumpa cinicin i...?
























betul2 kat celah 2 kayu...
kalau takat intai2 kat bawah katil...konpem tak nmpk...
Alhamdullillah....dah jumpa...
janji! lepas ni..i jaga baek2...
tak nak bg hilang dah...

Comments

rubaizah said…
aku skang dah x pakai cincin kalo g kuar bw amirul.. gelang and rantai pun dah x pakai... aku cuma pakai cincin tunang ngan kawin je masa g keje.. sbb apa tau?? sbb aku pernah MENCALARKAN kepala anak aku snirik sampai berdarah ngan diamond cincin ku itu... cian amirul... esok2 depa besaq ble la kita pakai cincin lg besaqqq.. ahaha
:cahya schatz: said…
baizah...aku tak brapa yakin aku akan dapat cincin lg besar... sbbnya...
either aku yg makin membesar...or time liya dah besar..ada pulak yg dok queue kok belakang...hahahhaa...

Popular posts from this blog

Mee udon sup

review : katil baby

Giveaway 14/003