alkisah mee goreng

kelmarin...seharian encik suami keluar ke Frankfurt dengan abg Zainal, kawan abg cahya...
cahya pulak...mula2 terkinja2 nak pegi flohmarkt...tp plan A dibatalkan memandangkan badan rasa tak larat...

seharian dok makan roti ngan milo...
still dok muntah2...konpius...hari tu mcm dah blh terima roti...
so..kembali mengunyah biskut kering...
korang jgn la gelak...!!

blk petang,encik suami belikan mee grg...
ku sangka mendung smp ke petang...rupanya...mee tak sedap... :(
terkenang kembali saat kepuasan menikmati mee grg masakan kak neny...
perrgghhh....lepas makan..siap bersandar kekenyangan kat sofa smp tersenyum..
alaaa...kenapa mee *thai fun tak sedap???

lepas makan 3,4,5,6 suap....tekak dah mula kembang...
pastu tanpa ragu2....cahya melompat kijang ke toilet...lantas TUTT!
encik suami sebuk kat dapur masak dinner utk dia dan abg zainal..
masak nasik...then sambal tumis udang n telur goreng...
tak tau la apa bahan dia letak...abg zainal kata sedap...peeuuuwww....
cahya tak berkesempatan nak rasa pun...
tp melihatkan ketabahan dia blk dari jalan2 dan terus masuk dapur utk masak...
cahya senyum... 'dah blh jd bapak org dah laki aku nih...'

malam....
cahya tido awal...
sbb...
1...badan lemau..
2...lapar...
3...perut berangin...
4...tak tau nak makan apa...
5...teringatkan mee grg kak neny n sambal udang achik... *wink2*

*thai fun - kedai makan thai yg halal kat Frankfurt..

Comments

Ummu Madihah said…
Salam perkenalan Cahya. Nak tanya Thai fun yang dekat stesen keretapi Frankfurt tu ke??
:cahya schatz: said…
Ummu madihah : haah.. Masih disitu... Cuma, budak junior kata thai fun dah tukar menu karte baru.. So rega naik sikit...
Huhuu..taktau apa kena mengena...

Popular posts from this blog

Mee udon sup

Giveaway 14/003

nasi arab - pes yemeni mendhi PROMO